تبلیغات
سامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران
سامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران

 

جملات نامه وزیر زیر ذره بین

 

نظر به اینکه اینجانب دو بار نامه وزیر اسبق محترم جهاد کشاورزی به شماره020/14407مورخ1391/05/02راخطاب به وزرای محترم دولت دهم را در مورد اعتبار پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی ارسال نمودم تقاضا دارد به نامه مذکور مراجعه ودر سطردهم آن نامه دقیقاً به کلمه احراز نوع ومیزان مالکیت،فعال بودن واحد کشاورزی وغیره دقت فرمایند.اگر دقت فرمایند منظور از کلمه احراز مالکیت توسط نظام صنفی چیزی جز تأیید آن نیست.

 

پاسخ): نظام صنفی در راستای ساماندهی مشاغل كشاورزی شكل گرفته است ضمن آنكه دفاع از حقوق و منافع صنفی اعضا و تلاش برای حل مسائل و مشكلات آنها نیز در برنامه های این نهاد اجتماعی می باشد.

 

برای ثابت شدن اشتغال یك فرد در یك شغل لازم است كلیه مدارك و مستنداتی كه نشاندهنده این امر باشد اخذ شود. برای ثابت شدن این امر بازدید میدانی از محل كار شخص نیز ضروری است و برای اینكه مشخص شود آن محل متعلق به آن شخص است نیز باید اسناد مالكیت ، اجاره یا موارد دیگر مورد مشاهده قرار گیرد. لذا فی نفسه برای احراز اشتغال یك فرد در یك شغل احراز نوع و میزان مالكیت باید اتفاق افتد.

 

در این خصوص موضوع واگذاری صدور تأییدیه های اشتغال افراد به كشاورزی در تعدادی از شهرستانهای كشور در حال حاضر به نظامهای صنفی واگذار شده است و با توضیحاتی كه داده شد این امر هیچ مشكلی ندارد. قطعاً هر قدر نظام صنفی در صدور پروانه دقت نظر بیشتری بعمل آورد اعتماد و اطمینان دستگاههای دیگر بویژه بانكها ، محاكم قضایی ، تأمین اجتماعی و... به پروانه های صادره بیشتر خواهد شد.

 

 

 

چرا مجمع با این شرایط برگزار شد؟!

در اوایل سال 92 در شهرستان مشكین شهر بدلیل اتمام دوره هیئت مدیره قبلی انتخابات برگزار گردید و رای گیری با حضور نمایندگان اداره تعاون برگزار گردید. بعد از برگزاری موقع شمارش آراء متوجه شدند که قبلیها آراء کمی دارند، نظم جلسه را بهم زدند و گفتند مجمع به حد نصاب نرسیده اگر اینطور بود چرا مجمع را برگزار نمودید و بهره برداران را 3 ساعت در مجمع نگه داشتید بعد از گذشت 8 ماه اداره تعاون جوابی به کاندیداها نداده است تقاضای رسیدگی از  مسئولان محترم داریم.

پاسخ): بر اساس ماده 16 اساسنامه نظام صنفی بخش – شهرستان، مجمع عمومی عادی هر سال یك بار تشكیل می گردد. برای تشكیل و  رسمیت یافتن مجمع فوق الذكر در نوبت اول، حداقل نصف بعلاوه یك اعضاء‌ باید حضور داشته باشند. ولی در نوبت دوم و سوم به ترتیب با یك سوم و یك پنجم اعضاء رسمیت خواهد یافت.

با عنایت به گزارش داده شده، قبل از شروع جلسه باید حد نصاب تعیین می شد و ناظر تعاون روستایی می بایست دقت كافی مبذول می داشتند. لطفا موضوع را مكتوب به تعاون روستایی استان نیز اعلام نمایید.

 

 

 

شرط وبلاگی

 

شرایط اینكه یك نظام صنفی یك مركز اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی داشته باشد چه میباشد؟

 

پاسخ ): راه اندازی وبلاگ یا هر نوع پایگاه اطلاع رسانی برای نظام صنفی شرط ندارد! فقط همت می خواهد و انگیزه ادامه راه و استمرار فعالیت. چرا كه مدیریت وبلاگ و آماده سازی مطلب برای مخاطب وبلاگتان، كاری وقتگیر است با پیگیری ها و استمرارهای خاص خودش. مشاهده برخی وبلاگهای نظامها نشان می دهد كه فعالیت وبلاگ متاسفانه تنها در شوق احداث و اظهار داشتن یك وبلاگ و افتتاح آن خلاصه شده است و دیگر تقریبا هیچ!

اگر قرار است راه اندازی وبلاگ برای نظام صنفی، فقط در راه اندازی آن خلاصه شود و در ادامه ناقص باشد و بدون به روز رسانی، راه اندازی نشود بهتر است چون دارای آثار منفی است.

امید وافر داریم كه با رعایت نكاتی كه با یكدیگر در اینجا مطرح داشتیم شاهد راه اندازی یك وبلاگ اطلاع رسانی هدفمند و مفید از سوی شما و همكارانتان برای اعضای نظام صنفی كشاورزی شهرستان و استان خود باشیم و در این راه، با نهایت افتخار آماده هر گونه خدمت رسانی هستیم.

 

 

نرم افزار سیترا الزامی است؟

 

برای انجام امور مالی ضروری است كه حتما از نرم افزار سیترا استفاده شود یا سایر نرم افزارها هم میشود استفاده نمود؟نظام صنفی احتیاج به دفتر روزنامه هم دارد یا فقط كل است؟چرا نظام صنفی كشاورزی جزء ثبت شركتها میشود چرا كه شركت نیست.

 

پاسخ ) : 1 – آنچه مورد تاكید است انجام امور حسابرسی نظامهای صنفی است.  تا زمان نصب نرم افزار جامع توسط شورای مركزی نظام صنفی كشاورزی و بنا به تاكید مدیریت حسابرسی سازمان مركزی تعاون روستایی، نصب نرم افزار سیترا لازم است. مضاف بر اینكه استفاده از این نرم افزار از لحاظ اقتصادی به نفع نظامهای صنفی می باشد.

 

2- دفاتر رسمی شامل دفتر روزنامه و دفتر كل می باشد.

جهت آگاهی: اولین مرحله حسابداری مرحله ثبت فعالیتهاست . در این مرحله ، اطلاعات مربوط به فعالیتهای مالی پس از تجزیه و تحلیل و تعین تاثیری که بر معادله حسابداری دارند

( تعیین حسابهای بدهکار و بستانکار ) و تنظیم سندهای مربوط در دفتری به نام دفتر روزنامه یا همان دفتر ثبت اولیه به ترتیب تاریخ وقوع ثبت می گردند.

دفتر کل عبارتست از دفتری که حسابها پس از طبقه بندی ، به طور جداگانه در آن نگهداری می شوند. متداولترین فرم حسابهای دفتر کل ، در حقیقت همان فرم تی ( T ) است که هریک از طرفین آن به چند ستون تقسیم شده است و از این چند قسمت اصلی تقسیم می شود : عنوان حساب/ ستون تاریخ / ستون شرح/ ستون عطف/ ستون مبلغ

 

3- نظام صنفی، ثبت شركت نمی شود ولی كد اقتصادی می تواند دریافت دارد.



ارسال در تاریخ دوشنبه 26 آبان 1393 توسط گروه کارشناسان توسعه روستایی وکشاورزی

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

دانلود فیلم